ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΧΑΡΑΞΗ ΜΙΚΡΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ

1. ΓΕΝΙΚΑ

Το θέμα αναφέρεται σε χάραξη σήραγγας μεταξύ δύο σημείων Α και Β .

Ο άξονας ευθυγραμμίας είναι γύρω στα 500 μέτρα και το μέγιστο επιτρεπόμενο σφάλμα διεύθυνσης είναι στα 16 εκατοστά ( πίνακας 1 ) .

Στην περιοχή δεν υπάρχουν τριγωνομετρικά .

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΜΗΚΟΣ ΑΞΟΝΑ 500 1000 2000 4000 6000 8000
ΣΦΑΛΜΑ 16 21 27 36 44 50

2. ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της εργασίας είναι να προσδιοριστούν οι γωνίες χαράξεως : ω1 και ω2 , βάση των οποίων θα γίνει ή έναρξη των εργασιών .

3. ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ

Ένα μηχάνημα θα ξεκινήσει από την πλευρά του Α , δίνοντας του τη γωνία ω1 .

Ένα δεύτερο μηχάνημα θα ξεκινήσει από την πλευρά του Β , δίνοντας του τη γωνία ω2 .

4. Η ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ Α ΚΑΙ Β

Η υψομετρική διαφορά των σημείων Α και Β , θα υπολογιστεί με δύο
ανεξάρτητες χωροσταθμικές οδεύσεις Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
ακριβείας . Τα δύο μηχανήματα θα πρέπει να συναντηθούν στο ίδιο σημείο .

5. ΑΝΟΙΚΤΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΟΔΕΥΣΗ

Κάνουμε μια ανοικτή ανεξάρτητη όδευση , ξεκινώντας από το Α προς το Β .

Ενδιάμεσά τους τοποθετούνται οι στάσεις 1 , 2 , 3 και μετρούνται , οι αποστάσεις μεταξύ αυτών και οι γωνίες θλάσεως .

6. ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Αφού στην περιοχή δεν υπάρχουν τριγωνομετρικά , για την επίλυση της όδευσης δημιουργώ
αυθαίρετο σύστημα Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
ακριβείας . Τα δύο μηχανήματα θα πρέπει να συναντηθούν στο ίδιο σημείο .

Επιλέγω ως θετικό άξονα των Χ , την πλευρά Α1 και δίνω αρχική γωνία διευθύνσεως GA1 = 100 g .

ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΕΣ : ΧA = 100 , ΨA = 100

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ : Σα1 = 190 μ , Σ12 = 180 μ , Σ23 = 220 μ , Σ3β = 178 μ

ΓΩΝΙΕΣ ΘΛΑΣΕΩΣ : θ1 = 258 g , θ2 = 240 g , θ3 = 242 g

7. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΗΣ ΟΔΕΥΣΗΣ

Για την επίλυση της ανεξάρτητης όδευσης , μπορείτε να εισαγάγετε τα δεδομένα της στο
e - έντυπο Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
του ιστολόγιου .
Θα εξηγήσω αναλυτικά τη διαδικασία . Με εφαρμογή του
3ου Θεμελιώδους προβλήματος Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
, θα προσδιοριστεί η γωνία διευθύνσεως της κάθε πλευράς .
Στη συνέχεια , με εφαρμογή του
1ου Θεμελιώδους προβλήματος Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
, θα υπολογιστούν οι συντεταγμένες των στάσεων ( πίνακας 2 ) .

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

ΣΗΜΕΙΑ Χ Υ
Α 100.00 100.00
1 290.00 100.00
2 400.32 - 42.23
3 407.23 - 262.12
B 302.60 - 406.13
Τέλος με εφαρμογή του
2ου Θεμελιώδους προβλήματος Μετάβαση σε ιστοσελίδα των Τοπογραφικών Θεμάτων
, θα βρεθεί η απόσταση ΣAB ( 545.17 μ ) του άξονα της σήραγγας , καθώς επίσης και η γωνία διευθύνσεως GΑΒ ( 175.7602 g ) .

Οι αποστάσεις μετρούνται δύο φορές . Όπως καταλαβαίνετε , οι παρατηρήσεις πρέπει να είναι ακριβείας . Ο έλεγχος των γωνιών χάραξης ω1 και ω2 , γίνεται με δεύτερη όδευση .

Για την ω1 έχω :

ω1 = GAB - GA1 ⇒

ω1 = 175.7602 - 100 ⇒

ω1 = 75.7602 g

Για την ω2 έχω :

ω2 = GBA - GB3 ⇒

ω2 = 375.7602 - 40.0002 ⇒

ω2 = 335.76 g

8. Η ΧΑΡΑΞΗ ΤΩΝ ΓΩΝΙΩΝ Ω1 ΚΑΙ Ω2

Από το Α :

Στήνουμε το ταχύμετρο στο σημείο Α και μηδενίζουμε στη στάση 1 .

Στρέφουμε το όργανο δεξιόστροφα δίνοντας τη γωνία ω1 = 75.7602 g .

Το λέϊζερ στο τηλεσκόπιο , δείχνει το ακριβές σημείο στο οποίο θα τρυπήσει το μηχάνημα .

Από το Β :

Στήνουμε το ταχύμετρο στο σημείο Β και μηδενίζουμε στη στάση 3 .

Στρέφουμε το όργανο δεξιόστροφα , δίνοντας τη γωνία ω2 = 335.76 g .

Το λέϊζερ στο τηλεσκόπιο , δείχνει το ακριβές σημείο στο οποίο θα τρυπήσει το μηχάνημα .